Rondreis Westkust Amerika - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ad Verschuren - WaarBenJij.nu Rondreis Westkust Amerika - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ad Verschuren - WaarBenJij.nu

Rondreis Westkust Amerika

Door: Ad en Loes Verschuren.

Blijf op de hoogte en volg Ad

04 September 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

De reis staat gepland voor 6 september t/m 28 september 2015

4 september ,alle voorbereidingen zijn klaar en de nieuwe koffers zo goed als gepakt!
Ja hoor onderbroeken genoeg, haha.
Gewicht van koffers plus inhoud lijkt mee te vallen, tot nu toe ruim onder de 23 kg p.p.

5 september, laatste dingen geregeld en papieren gecheckt
Straks via internet inchecken voor de vlucht en dan relaxen en vanavond optijd naar bed want morgen vroeg op om optijd op Schiphol aan te komen.

Zondag 6 september.
Eindelijk het is zover we gaan vandaag vertrekken!!
6:45 in de auto en een uurtje later deze vlakbij Schiphol geparkeerd daar moesten we nog ff wachte op het busje maar waren ruim optijd om door de controlemolen van Schiphol te gaan.
Nog net optijd een cappuccino met natuurlijk appeltaart kunnen nuttigen en als laatste in het vliegtuig (-:
Vliegtuig is mooi optijd vertrokken!
Na een zeer rustigevlucht rond 13:00 plaatselijke tijd (7 uur eerder) in Chicago aangekomen . Daar kennis gemaak met een wel heel vriendelijke heer van de pas controle maar daar waren wij voor gewaarschuwd. weer precies optijd vertrokken en uit eindelijk om 19:30 met de koffers richting de taxi die ons in sneltreinvaart naar ons Good Hotel heeft gebracht. Nu 21:00 in bad en naar bed om 5 uur Hollandse tijd dus lekker moe.

Maandag 7 september.
Na een goede nachtrust van ruim 9 uur opgestaan en gaan ontbijten in het Bestwestern Hotel, waar ons hotel mee samenwerkt. Daarna opweg naar Pier 33 om de oversteek naar Alcatraz te gaan maken, we waren nu niet bepaald de enige met dat idee en het was dus maar goed dat ons reisburea de tickets al had besteld. Aangekomen op het eiland zijn we direct naar boven gegaan om de meute voor te blijven dat bleek geen verkeerde keuze want wij konden vrijwel overal alles van de audiotour goed te zien krijgen. Was heel indrukwekkend en ook wel gaf het zo af en toe een beklemmend gevoel. We moeten er niet aan denken om in zo'n mens onterende situatie te moeten leven.
We hebben al met al toch een paar uur daar rond gekeken en toen weer terug gevaren naar SAN Francisco, en naar de Fishermans Wharf gelopen. Wat was het daar druk! Bijna geen doorkomen aan! Natuurlijk wilde wij ook in het bekende restaurant van Forest Chump gaan eten maar dat werd het niet.
Wel natuurlijk de Zee leeuwen bekeken, heel apart.
Daar vandaan zijn we lekker gaan dineren en met de bus weer op het hotel aan.

Dinsdag 8 september.
Zo weer heerlijk geslapen we zijn al helemaal gewend aan de tijd overbrugging. Weer lekker ontbeten, een lekker Engels ontbijtje met bacon en roerei en gebakken aardappeltjes !?! Staat lekker in de maag.
Vandaag gaan we San Fransisco "hoppen" met de "hop on hop off" bus. Dat was echt een heel goed idee. We hebben alle bekende toeristische hoogtepunten in vogelvlucht gezien. Maar bij de Golden Gate bridge afgestapt om er een stukje overheen te lopen en natuurlijk foto's en film opnames te maken. Heel indrukwekkend allemaal.
Toen weer op een volgende bus terug richting stad. Hier zijn we weer afgestapt bij China Town. Na eerst een heerlijke cappuccino daar enige uurtjes rond gezworven en wat snuisterijtjes aangeschaft. Daarna een rit met de Cable car gemaakt, dat is pas trammetje rijden, krijg je spierballen van (van aan de rem hangen soms bijna letterlijk) uiteindelijk ons weer aflaten zetten door de "hop on hop off" bus bij pier 39 waar we wederom heerlijk gegeten hebben bij de zelfde zaak als gisteren.
Daarvandaan, het kon echt niet op vandaag als oud trambestuurder want vandaag reed de zogenaamde F lijn wel (gisteren met bussen) met oud trammaterieel welke veel lijken op de oude vierassers uit Rotterdam.
Nu bijna 21:00 uur, alles zo'n beetje in order gebracht voor morgen. Dan gaat de echte rondreis met de auto (eerst ophalen) beginnen, spannend!!

Woensdag 9 september.
Vanochtend vroeg op want..... Auto oppikken en gaan met die banaan.
Maar eerst ff een lekker ontbijtje. Daarna uit checken en opstap wandelend met de koffers door San Francisco naar de auto verhuur "Alamo" weer eens wat anders 15 minuutjes lopen. Daar aangekomen stond er al een langerij te wachten op hun auto dit koste ons ruim 45 minuten maar dan heb je ook wat. Een gratis upgrade naar een Ford Focus! Zowaar geen verkeerde wagen net 3900 mijl op de teller. Na het nakijken op eventuele schade en dergelijke stoelen en spiegels afgesteld en ja hoor met de neus tegen het dashboard, automaat weet je nog wel!!
Goed buiten aangekomen direct het diepe in, ochtendspits met aanstormende brandweer en politiewagens! Nu de stad uit zien te komen, dat viel gelukkig mee, routebeschrijving is erg goed en loop precies mee met googlemaps.
Ondanks dat toch een kleine route wijziging omdat ik toch een afslag miste maar later weer hersteld gelukkig.
Naar vele Miles gereden te hebben over de interstate -580 East
Langs heel veel fruitbomen van allerlei soorten kwamen we rond 14:00 uur aan in Yosemitepark. Bij de ingang een pas aangeschaft voor meerder parken, leverd veel voordeel op, we blijven "zuinig" natuurlijk, en Yosemitepark binnen gegaan. Wat direct opviel is de enorme schade die is ontstaan door de droogte en de daardoor veel voorkomende bosbranden. (Nu op het ogenblik ook weer echter voor ons geluk niet aan onze kant,hoorde wij net van de ober in ons restaurant die ons wees op de rook die in het dal hangt) maar gelukkig is er nog veel natuurschoon over gebleven.
Na diverse stops met schitterende uitzichten over verschilde rots formatie zoals de "Half Dome" welke laats nog in het nieuws was omdat daar een enorm stuk van af was gevallen. Uiteindelijk waren wij zo rond 18:00 uur in ons hotel " Best Western Plus Yosemite Gateway Inn" schitterend gewoon mooie kamer en goed restaurant waar we heerlijk gegeten hebben geholpen door Traver de persoonlijke ober voor vanavond zoals hij zich bij elke tafel opnieuw voorstelde, met het zelfde riedeltje over de plaatselijke wijn en bier.
In dit hotelverblijven we twee nachten.
Nu alweer 21:30 en aan de Pringles (-; lekkerrrr! En dit hoofdstuk toegevoegd.

Donderdag 10 september.
Vandaag de omgeving bekijken van ons hotel, maar eerst lekker ontbeten en daarna in de lobby van het hotel koffie gedronken yack! Slootwater!
Loes heeft wat kaartjes geschreven (voor die gene die dit niet kunnen volgen!) en hebben gevraagd hoe wij in het gebied van de reuze bonen kunnen komen. Teleurstelling dit gedeelte van het park is voor publiek gesloten I.v.m groot onderhoud voor
De komende twee jaar!!! Dus we moeten nog een keer terug, erg hè maar wel balen maar dit is overmacht. Dan maar in de buurt van het hotel wandelen is ook wel leuk maar na anderhalf uur in droog en dor gebied gelopen te hebben werd het echt veel te warm, meer dan 37 graden Celsius!
Het was ook tijd geworden voor de lunch, we besloten dit bij Eddy's te gaan doen, een heerlijke (echtwaar) Hamburger American way.
Daarna even siësta gehouden, lekker potje gekaart. Ik dik verloren van Loes.
Daarna heerlijk gaan zwemmen bijna privé bad, zalig gewoon knap je echt van op.
Nu douche en daarna lekker dineren en de route voor morgen richting het Holiday Inn Visalia te Visalia bekijken Loes gaat lekker rijden dus ik mag de kaart lezen, als dat maar goed gaat (kaartlezen bedoel ik hè). Ik hoop alleen dat we niet te veel last krijgen van de rook van de bosbranden want dat is gedurende de dag wel steeds sterker geworden.

Vrijdag 11 september.
Vandaag weer on route, richting Visalia naar het Wyndham hotel.
De bedoeling is dat we via Sequoia national Forest en Kings Canyon en wederom door Sequoia national Forest uiteindelijk via Three rivers naar ons hotel rijden. in het begin leek alles volgens plan te verlopen, we hadden wel al gemerkt dat de rook sinds gisteren echt veel meer was je kon het nu zelfs ruiken, maar dachten dat het verder weg was. Maar, zo'n 35 myl voor de ingang van Sequoia was de weg afgesloten zo werd gemeld met een groot bord. Toch nog een stuk door gereden tot dat we bij Squaw Valley aankwamen waar een heel groot kamp was gemaakt voor The fire fighters welke een bijna onbegonnen werk hadden om de grootste brand sinds jaren, zoals zij zelf vertelde te bestrijden. Wij hebben nog even met een chief staan te praten en hij raden ons aan om het via de andere kant te proberen en eerst naar ons hotel te gaan en het dan in omgekeerde volgorde te rijden en kijken hoe ver je komt.
Dit advies ten uitvoeringgebracht, nadat we eerst een behoorlijk stuk waren teruggereden, en nog in een fruitstal heerlijke druiven gekocht hadden waren wij zo rond half drie in ons hotel.
Daar via Google maps gekeken hoe we nu moesten rijden en hoe ver het was. Dat viel mee dus direct weer achter het stuur gekropen en via de andere kant Sequoia binnen gereden. Na een geweldige mooie rit vol haarspel bochten, intussen een hoogte berijkt van ruim 6000 feet. Hier zeker geen spijt van. Wat een indrukwekkende bomen zijn dat die Sequoia trees, niet normaal zo groot als deze zijn. O ja zo ik nog bijna vergeten, ze zeggen altijd dat je geen beren op de weg moet zien maar.....ééntje mag toch wel! Ineens liep hij over een richel langs de weg dus snel stoppen om video opnames te maken maar er kwam net vanaf de andere kant een wagen aan waar hij van schrok dus schoot hij buiten ons zicht de berg op. Ik moet nog kijken of er toch nog wat opstaat zou wel leuk zijn. Op een gegeven moment hebben we de auto gedraait,want ja het liep al tegen 18:00 uur en moesten nog naar beneden en al die bochten in het donker leek mij geen goed idee.
Na op de terugweg voorbij Three Rivers even gestopt bij lake Kaweha hier was duidelijk te zien wat 4 jaar droogte inhoud het waterpeil was zeker 10 a 15 meter lager dan dat het normaal zou moeten zijn. Nu 21:30 lekker gedoucht en dit verhaal weer opgeschreven.

Zaterdag 12 september

Vandaag in de ochtend niet zo'n haast en op ons gemak ontbeten, nadat we de koffers weer gepakt hadden, vandaag rijden we naar de kust, naar Marina.
Gisterenavond nog gekeken of er nog iets van de beer op de film stond maar helaas hij/zij was toch iets te snel geweest! balen.
Goed een kleine 177 mijl voor de boeg vandaag dus alle tijd om nog wat fotootjes te maken van hotel en omgeving en toen om 10:30 uur gaan rijden. Eigenlijk een saai stuk over de grote weg door vooral droog en dor landschap. Amerikanen die we onderweg nog spraken verontschuldigde zich bijna voor het feit dat het landschap er zo uit ziet. Normaal moet alles in volle bloei en overal groen zijn zover als je kunt kijken. Goed, rond halfvier aangekomen in Marina en het eerste wat opviel was de temperatuur de hele tijd hadden we 30 of meer maar nu net aan 19!! Zowaar een heel verschil. Het motel, want dat is dit Best Western hotel "Beach Dunes Inn" eigenlijk, ligt midden in de duinen, echt leuk.
Nadat we ons gesetteld hadden zijn we naar de kust gelopen en lekker uitgewaaid. Hiervandaan zijn we naar een steakhouse gegaan en heerlijk gegeten. Nu ligt Loes lekker in bad en ga ik dat daarna ook doen tenminste als het past, zijn namelijk nogal kleine badjes (waterbesparend zal ik maar zeggen)
Hopelijk morgen beter weer want dan trekken we weer verder langs de kust naar Best Western Royal Oak Hotel te San Luis Obispo.

Zondag 13 september

Niet te geloven maar echt waar we zijn hier nu pas een week en al zoveel gezien. het lijkt veel langer.
Vandaag begonnen met een ontbijt met zelf gebakken wafels, lekkerrrr, en wat toast met jam. Daarna uit gecheckt en even Marina in geweest. Daar een enorm supermarkt bezocht, echt volgens ons kon jer er alles kopen wat een mens nodig heeft.
Vanaf hier naar Monterey gereden een heel leuk plaatsje met mooie uitzichten op de zee en als ze er zouden zijn zeeotters, die niet gespot maar wel drie zeehonden.
We wilden ook nog naar het zeeaquarium gaan maar dat was echt niet betaalbaar 49 $ PP Echt we willen best van alles zien maar dat vonden we toch wat al te gek.Zijn toen gezellig langs de boulevards gaan lopen en hebben er nog heerlijk geluncht.
Daarna vertrokken voor een schitterende rit langs mooie vergezichten, eh niet helemaal, het zit weer eens tegen, nu speelde zeemist ons parte en verhulde vaak mooie plekken.
Maar gelukkig was het maar af en toe en erg plaatselijk zodat we toch nog veel mooie dingen hebben gezien.
Uiteindelijk Rond 18:45 uur in on hotel in San Luis Obispa The Best Western Royal Oak aangekomen.
De lunch vanmiddag was zo goed dat we het nu lekker simpel houden met fruit en een yoghurtje.

Maandag 14 september

Vanochtend lekker op het gemakje gedaan, het is maar 190 myl. Onderweg een koffie stop gedaan niet langs de snelweg maar even wat er vandaan in een heel gezellig bakkerszaakje die een heerlijke cappuccino maakte voor ons. Daarna de weg vervolgd, gedeeltelijk door het Los Padres National Forest via de San Marcos Pass zo naar de kust, waar we lekker langs de boulevard hebben geluncht en daarna naar Los Angeles /Hollywood.
Het eerste gedeelte ging gemakkelijk de route opgegeven door het reisbureau was prima. Pas rond Los Angeles hebben we op het laatst toch maar ff Googlemaps ingeschakeld, Deze bracht ons rond 16:00 uur voor de deur van ons hotel, Quality Inn Near Hollywood Walk of Fame. Wederom een goede kamer met een kingsize bed!!
Even de koffers in de kamer gezet en toen direct Sunset Boulevard afgelopen (voor een klein gedeelte hoor) een zijweg in geslagen en kwamen zo uit op De Hollywood Boulevard. (Met de Walk off Fame) Dus inderdaad vlakbij ons hotel. Daar even wat gedronken en gegeten in een sportcafé met 23!!! Tv toestellen met veel verschillende zenders!?!? Leuk hoor sommige gingen totaal uit de bol als er weer wat yards gescoord waren, het blijven 'rare jongens die Amerikanen' zou Obelix zeggen.
Daarna een heel stuk over de beroemde Walk off Fame gelopen, je weet niet goed of je nu naar beneden naar de sterren moet kijken of naar al de Michael Jachsons, Elvissen, Bathmannen en vele andere artiesten die hier allemaal in het wild rond lopen.
Na een poosje toch maar naar de kamer gegaan want morgen gaan we echt Hollywood in.
Nu mijn schone pyjamaatje aan na het douchen (ja loes is naar de wasserette geweest) en dit verslag weer opgetekend.

Dinsdag 15 september
We worden vannacht wakker van kletterende regen!!!
Voor de bewoners fijn maar voor ons minder, ook toen we opstonden goot het nog van de regen we gaan zien wat het wordt.
Vandaag begonnen met een simpel ontbijt met toast en zelf gebakken wafels een appel en thee.
Daarna ons klaar gemaakt voor een fikse wandeling richting de letters die zo bekend zijn van Hollywood, helemaal naar toe lopen is de ver maar vanuit het Grffeth Park en de daar in gelegen Griffith Observatory is het goed te zien. Zo'n kleine drie kwartier lopen en dan dwars door het Park naar het uitkijk punt.
Ondertussen is het droog geworden en gaan van start.
Tot aan het park ging het nog vrij vlak, maar nadat we daar eerst nog wat ijskoffie hadden gedronken in een heel gezellige uitspanning, ging het soms behoorlijk stijl omhoog en door de vele regen van vannacht was het soms best wel blubberig.
Maar al het klimmen en klauteren werd beloond. Wat een schitterend uitzicht over Los Angeles en de sign van Holywood.
Hier een hele poos foto's en film opnames gemaakt en alvorens wij weer terug gingen nog even een sandwich gegeten en wat gedronken.
rond 16:00 uur waren we weer terug in ons hotel en hebben eerst de voetjes ff lekker in het zwembad laten bungelen om bij te komen. Daarna gedoucht en weer aangekleed voor het diner lekker Italiaans en voor mij met een Chinees tintje (lekkerpittig met kipstukjes en nootjes met spaghetti, Loes had Bolognese saus met extra champignons ook lekker.
daarna nog even over de Walk off Fame gelopen en naar ons hotel. Welterusten want morgen gaan we weer verder trekken.

woensdag 16 september

Vandaag een kort ritje naar Palm Springs om de lange rit van morgen niet al te lang te maken, maar 113 myl.
Het duurde even alvorens we Hollywood / Los Angeles uit waren, we waren wat vroeger dan de laatste dagen maar daardoor midden in de ochtendspits en die is druk hoor hier, dat kan ik je verzekeren. Maar na drie kwartier zover gevorderd dat een koffie stop bij Mac Donald wel even gemakkelijk gedaan kon worden. Hier vandaan was het maar een klein uurtje rijden naar ons hotel. Daar aangekomen bleek het een geweldig mooi complex te zijn echt een luxe geweldig gewoon. Schitterende kamer en twee heerlijke zwembaden.
De koffers op de kamer gezet en toen heerlijk geluncht.
Daarna lekker luieren aan het zwembad. Dat hadden we wel verdient, vonden wij zelf, na de twee drukke maar hele afwisselende dagen in Hollywood.
Na het zwemmen even gedoucht en gaan eten in Palm Springs.
Mexicaans deze keer was wel lekker.
Nu nog ff dit verhaal afmaken en dan de route voor morgen richting Laughlin het Aquaris Casino Resoort verkennen op papier.

Donderdag 17 september.

Vanochtend lekker een ontbijtje op de kamer gedaan en daarna uitgecheckt. Eerst nog een koffie gedaan bij Starbucks en de lange route aan gegaan naar Laughlin. Wat had het reisbureau voor ons weer een schitterende route uitgestippeld dwars door Joshuapark, langs een schitterende soort van oase en verderop een heel gebied schitterende cactussen. Weer wat verder prachtige rotsformatisch kortom weer een dag met meer dan 100 foto's !!
Wat ook wel bijzonder was dat wij een stuk van de oude route 66 hebben gereden best gaaf eigenlijk zoveel over gehoord en nu rijden wij er zelf overheen.
Wel ook hele stukken saaie lange wegen moeten rijden maar ja dat heb je met dit soort afstanden, gelukkig rijden we allebei anders is het wel heel vermoeiend.
Rond 18:00 uur aangekomen bij ons hotel in Nevada nu te weten het Aquarius Casino Resoort. Duidelijker dat we in de buurt komen van Las Vegas kan het bijna niet je komt in de lobby binnen en gelijk in het casino eigenlijk zelfs in de toilet staan gokautomaten. Na wat gegeten te hebben nog even rond gekeken in het casino, ik heb mij kunnen inhouden, nog een lekker drankje gedronken en toen naar de kamer.
Morgen naar Grand Canyonn village, het Red Feathet Hotel

Vrijdag 17 september

Eerst even een kleine aanvulling op het verslag van gisteren.
Tijdens een rondgang op de boulevard achtte ons hotel weer beren op de weg tegen gekomen. We liepen daar en werden gewaarschuwd dat er skunk (stinkdier schijf je dat zo skunk) op de weg liep. Deze natuurlijk vast gelegd op de tel. Maar toen we daar mee bezig waren, kwamen er ook nog twee beren aangewandeld. Ja echtwaar! Twee wasbeertjes weliswaar maar toch het zijn beren.
Vanochtend weer kalm gestart en nog ff gegokt 2$ ! En 1,15$ gewonnen!!
Eerst ff tanken want we hebben weer 216 mijl voor de boeg.
Vandaag dus echt naar de Grand Canyon althans een dorpje er vlak voor.
Onderweg weer een heel stuk over de Route 66 gereden en best we veel motorrijders gezien,Easy Ryder was er niets bij, maar wel stoer vaak hoor.
Veel lange stukken achter elkaar moeten door rijden met zo af en toe mooie rotsformaties maar veelal saaie weg dus elkaar regelmatig afgelost.
Om 16:00 uur kwamen we in ons hotel Red Feather aan, een goed en gemoedelijk hotel met weer prima kamer.
Alvorens we de zaak een beetje gaan verkennen onderandere het vliegveld van waaruit we morgen ochtend de helikoptervlucht gaan maken, eerst ff een klein uurtje gerust op heerlijke bedjes, ja, ja we worden ouder mensen, ha,ha.?
Het vliegveld is bijna op loopafstand dus morgenochtend geen probleem.
Vanavond heerlijk gegeten, een heerlijke gebakken rijst met kip, ananas en cashewnoten, heerlijk gewoon en erg veel dus een doggy bag mee genomen en zodadelijk nog wat bikkelen.
Bijtijds naar bed want morgen moeten wij om 8:00 uur op het vliegveld zijn.
Morgen na het vliegen nog het Grang Canyon park in en daarna naar ons nieuwe hotel Super 8 Page te Lake Powel waar we drie overnachtingen maken.

Zaterdag 19 september

Zoals gisteren al vermeld, vanochtend vroeg op, even een snelle ontbijthap en dan op naar het vliegveld.
Op het heliport stonden de helikopters al vollop warm te draaien en hun eerste passagiers te ontvangen.
Wij de vertrekhal binnen en ons aangemeld, we waren ruim optijd.
Wat wel leuk was, we werden gewogen alvorens we mochten mee vliegen, gelukkig viel het mee en waren de bijna twee weken Amerikaans voedsel ons nog niet al te zwaar gevallen.
Precies om 9:05 uur gingen we de lucht in samen met 2 Italiaanse stelletjes die het net als wij best wel spannend vonden.
Wij hadden een vliegenierster die haar vak verstond hoor.
Eerst een stukje achteruit vliegen en dan, als een lift, de lucht in. Wat een sensatie!! Eerst een stuk boven de bossen en dan.....daar waren ze dan de prachtige rotsformaties, ravijnen en plato's in allerlei kleuren, zo ontzettend mooi niet voor te stellen!
Ik heb bijna continu de videocamera laten draaien en Loes hoorde ik de een na de andere foto maken. We hadden goede plaatsen alleen weerkaatste de zon in het begin te veel op de ramen later werd dit veel beter. 30 Minuten wat gaat dat snel voor we het wisten vlogen we weer boven ons hotel en zagen het vliegveld en Heliport al op ons af komen.
We waren allebei best wel onder de indruk zeker toen ook nog tijdens de vlucht John Denver Fly like a Eagle op de headsets door werd gegeven.
Kortom een droomvlucht gemaakt met een mooie foto als toetje.Via de fam app al aan jullie verstuurd (broer en zussen)
Nadat we een klein beetje bekomen waren zijn we terug gereden naar het dorp om koffie te drinken en even te kijken wat we verder gingen doen deze dag. Nu dat was eigenlijk eenvoudig, we wilde naar Desert View een mooi uitzicht punt in het Crand Canyonpark en laat nu zo bleek later ook onze reis hier langs gepland te zijn.
Onderweg, via de AZ-64 E/Desert view drive, nog veel stops gemaakt om het ene nog mooier dan het ander uitzicht en een klein museum over de eigenlijke bewoners van deze streek, vast te leggen op beeld. Dat gaat nog een geweldige klus worden om de mooiste er uit te pikken.
Nadat we bij Desert View rond hadden gekeken, er staat een hele oude uitkijktoren met mooie wandschilderingen, hebben we daar nog iets kleins genuttigd en zijn we naar ons Hotel in Page gereden. Nee Ellen we zijn niet in een gat gereden, sterker nog hebben er niets van gemerkt en rijden ook via een vastgestelde route en bijna niet via de Navigatie.
Daar net op tijd ingecheckt want er kwam net een hele bus Hollanders binnen!
Nu dit verhaal opgetekend en zo de buurt verkennen.
We verblijven hier drie nachten.

Zondag 20 september
14 dagen al weer wat gaat het toch snel al lijkt het al veel langer.
Vandaag rustdag! Vanochtend een simpel ontbijtje in het hotel, twee toast met jam en yoghurtje toe en ook nog een bakje fruit.
Daarna lekker ons privé zwembad opgezocht en heerlijk liggen bakken en zwemmen tot een uur of een. Toen zijn we even naar de Subway gegaan voor een heerlijk 6 inch lang broodje en chocomelk. Daarna weer vlug terug naar ons zwembad wat in de loop van de middag toch niet helemaal privé meer werd.
Om een uur of vijf lekker gaan douchen en toen naar de Chinees die ons werd aanbevolen, zeker niet onterecht.
Nu ook nog een rustig avondje lekker kaarten en tv kijken en dan lekker slapen.
Morgen is het dan eindelijk zover, 25 jaar geleden gaven wij elkaar het JA woord dus ,FEEST!!

Maandag 21 september

Vandaag 25 jaar getrouwd!! Wat ging dat snel!
Vanochtend een feestelijk ontbijtje geserveerd..... In de eetzaal met toast thee en yoghurt. En onze mascotte was er ook bij, zie foto's.
Na dit feestelijk momentje ons klaar gemaakt voor wat verkenningen in de buurt. Eerst naar de Glen Canyon Dam, werkelijk imposant bouwwerk zo midden in de Canyon.
Ook de Colorado rivier ligt er schitterend bij in een peilloze diepte.
Ook nog een film bekeken hier van de directe omgeving met diverse schitterende natuurverschijnselen, zoals de Rainbow Bridge een brug ontstaan door weer en wind, helaas iets te ver van ons vandaan om dit te bekijken. Wat wel mooi schijnt te zijn en gelukkig hier niet zo ver vandaan is de Horseshoe Bend een bocht in de rivier de Colorado in de vorm van een hoefijzer, klinkt logies eigenlijk. Dus na nog wat fotootjes gemaakt en de inwendige mens versterkt, op naar het hoefijzer.
Daar aangekomen bleek maar weer eens dat er meer mensen van dit natuurschoon wilde genieten maar eenmaal boven, een forse klim in mul en soms rotachtige paden, bleek al die ophef over het uitzicht absoluut niet overdreven. We hebben nu toch al heel wat hoogte puntjes gezien maar dit is echt ook overweldigend.
Weer veel gefilmd en gefotografeerd. Zoveel zelfs dan de filmcip nu vol is (2uur)
Hierna zijn we wat gaan drinken en naar de Walmarkt gegaan weer zo'n gigantische winkel voor alles.
Ik heb daar een mooie kaart voor ons zilvere huwelijk gekocht en een cadeau voor Loes ( mooi horloge) ook nog een nieuwe kaart aangeschaft voor de filmcamera ( stuk goedkoper dan bij ons)
Daarna naar ons hotel om weer even bij te komen en ons klaar te maken voor ons feestmaal. Wat wel leuk was dat wij in het restaurant weer bedient werden door Matthew welke ons ook al twee keer had geholpen in de supermarkt, bij het aanschaffen van het cadeau en daar na nog eens bij de kassa voor de supermarkt zaken die wij moesten afrekenen! wat ook leuk was, was dat wij van hem een dessert aangeboden kregen omdat hij wist van onze Huwelijksdag.
Hierna terug naar ons hotel en morgen weer naar een nieuwe stek, Ruby!s Inn. Best Western in Bryce Canyon.

Dinsdag 22 september

Vanochtend lekker op de kamer ontbeten daarna de koffers weer gepakt want we gaan weer verkassen, deze keer gaan we naar Bryce Canyon het Ruby's Inn Best Western Plus.
Maar eerst gaan we lekker shoppen in de outlet in Page.
Was leuk ik (Ad ) ben leuk geslaagd, een short en T-shirt en Loes een mooie ring en nog wat voor haar moeder.
Daarna richting ons nieuwe onderkomen. Het was niet zo heel ver rijden, allen kwamen we er halvewegen achter dat we in een weer in een ander tijdzone beland waren,1 uur verder??!! Dus uurtje korter vandaag. Onderweg door schitterende natuur met weer andere soorten van rotsformatisch, fantastisch!
Onderweg door het plaatsje Kanab gekomen, dit is bekend van de vele Westerns die daar in de buurt zijn opgenomen, er is zelfs een leuk museum met diverse decorstukken vanuit bekende (voor ons niet zo) films, erg leuk om te zien dat het echt maar halve gebouwtjes zijn.
Een stukje verder ook nog een grot bezocht, Moqui Cave, waarin men fossiele afdrukken had gevonden. In vroegere tijden werden er feesten in georganiseerd om dat het een constante temperatuur heeft en een zeer goed akoestiek.
Verder doorrijdend maar weer, ging het toch in eens regenen! Dat was vreemd, lang niet meer gezien!! Maar het mocht eigenlijk geen naam hebben, verderop bleek het toch een aardig buitje te zijn geweest, gezien het water op de weg we hebben er verder geen last meer van gehad.
Verder rijdend kwamen we door een bergpas, waar je ieder moment Indianen op de rand van de bergkam zou verwachten, vandaar die filmsets hier in de buurt vroeger!
Uiteindelijk ons hotel bereikt. Wat een drukte zeg niet normaal meer. Maar eenmaal ingecheckt weer een prima kamer gekregen.
Zijn even wat gaan eten en nu weer op de kamer want in de omgeving niet zoveel te beleven.
Morgen eerst het even het dichtbij gelegen Bryce Canyon Park door en dan op naar Hurricane het hotel Comfort Inn Zion.

23 september

Vanochtend een klein ontbijtje en de auto in om Bryce Canyon Park in te gaan. Hier zijn weer veel mooie laatjes te schieten en bijzondere uitkijkpunten zoals o.a.inspiration Point, Sunset Point, Rainbow Point en de Natural Bridge. Stuk voor stuk schitterend.
Nadat wij dit gezien hadden zijn we naar de General Store gereden waar we heerlijke koffie hebben gedronken en gelijk wat broodjes voor de lunch hebben aangeschaft. Daarna terug gereden naar het beginpunt van het park en het Visitor Center nog even bezocht en daar een 20 minuten durende film bekeken over de Canyon in alle jaargetijden, ook weer erg mooi. Rond 14:30 uur de reis aangevangen richting Hurricane waar we ons voor laatste hotel zullen opzoeken, maar eerst nog even door het Zion National Park.
Not dus het zit ons weer eens niet mee op de route in het park is een groot stuk rotsblok van de berg naar benden gekomen en versperde onze weg, zo werd ons vertelt door een vriendelijke parkwachter. Ja daar sta je dan he met je vaste route, gelukkig hadden ze kennelijk vaker met dit bijltje gehakt want ze hadden de omleiding al uitgestippeld op papier klaar liggen. Kortom een heel eind terug en dan weer via een omweg van anderhalf a twee uur omrijden. Rond 18:30 kwamen we aan bij ons Hotel de Comfort Inn, in Hurricane.
Daar direct gevraagd aan de receptie na het inchecken of er in de omgeving een goed restaurant was want we hadden maar weer eens geweldige trek. Nu dat wist de dame wel en inderdaad zalig gegeten met een heerlijk toetje als af sluiter.
Nu 21:45 alweer gedoucht en het dagboek weer bijgewerkt.
Morgen op naar onze laatste stek, Las Vegas Hotel Stratosphere.

24 september

Na een lekker ontbijt, weer eens een gebakken eitje met worstjes, de spulletjes opgepakt ,uitgecheckt en in de auto opweg gegaan om onze laatste rit te gaan maken door de USA richting Vagas!! Weer komen we er achter hoe goed ons reisbureau deze rondreis voor ons heeft uitgezet. Geen vervelende langestukken snelweg, alleen dan wanneer het niet anders kan. Nu ook weer via een ruime weg richting eindbestemming om nog eenmaal door een schitterend gebied te rijden met veel bergen en bergpassen. Op een gegeven moment kwamen weer tussen twee bergen in in eens de gebouwen van Las Vegas tevoorschijn. Wat direct opviel was de toren van ons hotel zodat het zoeken daarnaar toe zeker geen probleem was.
Bij Stratospheer aan gekomen konden we weer direct uitladen en werd onze wagen voor ons geparkeerd, lekker gemakkelijk.
Even inchecken en dan naar onze kamer op de 19 verdieping!
Wat een mooi uitzicht over de stad, hoewel het jammer was dat je net niet over de "strip" kunt kijken ons hotel staat er parallel aan helemaal aan het begin. Na even ons opgefrist te hebben zijn we direct de toren ingegaan om op de 107e !!! uit de snelle lift te stappen. Wat je dan ziet GEWELDIG! heel Las Vagas aan je voeten, echt schitterend. Na hier van genoten te hebben zijn we naar de bar gelopen en hebben een lekkere cocktail gedronken en daar de zon achter de bergen zien zaken en een heel ander Las Vegas tot leven zien komen. Langzaam gingen al de reclamelichten en de spots op al de hotels aan en ontstond het beeld wat zo bekend is van deze stad.
We zijn toen wat gaan eten en daarna terug gegaan om wat foto en filmmateriaal te schieten van het nachtgebeuren.
Ook vol verbazing gekeken naar de attracties welke op het dak gebouwd zijn. Zou kan je in een soort van draaimolen welke buiten het platform boven de stad wordt gedraaid je rondjes draaien en vanaf het dak weggeschoten worden de diepte in. Ook is er een mogelijkheid om aan een staalkabel een vrijeval te maken helemaal naar beneden!! Nu ik heb ff getwijfeld maar uiteindelijk mocht het niet van Loes dus heb ik mij daar mar bij neer gelegd.......Echt niet nog voor geen 10000$ zou ik dit doen, maar wel leuk om te filmen.
Na nog een drankje in de hoogste bar in Vegas uiteindelijk om 23:45 op bed.

25 september

Vanochtend heerlijk ontbeten bij Denny echt een stevig ontbijt want het wordt vandaag veel lopen.
We gaan de Strip met al zijn hotels en casino's verkennen!
Is erg laat geworden dus voor nu houd ik het kort morgen ochtend schrijf ik de belevenissen wel nu Kapot!! En gaan we lekker douchen en slapen.
Zo daar zijn we weer! Lekker geslapen en uit gerust!
Wat en dag zeg gisteren, hotel in hotel uit en het ene nog mooier dan het andere. Enkele toppertjes zijn; Caesars Palace, The Venetian, Paris Las Vegas, en het Luxor. We moesten echt keuzes maken zoveel is er te zien met heel veel bijzondere attracties. Zoals bijvoorbeeld in The Venetian een kompleet Venetië kanaal met gondels echt prachtig. Je loopt echt in Italiaanse straatjes met diverse eetgelegenheden en schitterende winkels van hele dure Italiaanse merken, maar ook Pandora ontbrak er niet dus een nieuwe gescoord (dit was overigens weer in een ander hotel (Planet Hollywood) Wat het lopen betreft, daar was het in de ochtend veel te warm voor, om van uit ons hotel de strip te gaan verkennen en hebben dan ook een dagkaart voor de bus genomen om het eerste stuk tot aan Treasure Island te komen,
Daar begint de eigenlijke "Strip" ook pas echt.
Na vele hotels bekeken te hebben en gelopen tot aan de Hawaiian Marketplace. Zijn we weer in de bus gestapt naar het bijna einde van de "Strip" het Luxor wat een mooi hotel weer gebouwd in de vorm van een Piramide en de vlakken zijn de hotelkamers. Dit is aan de buitenkant niet te zien maar van binnen zie je de galerij waaraan de kamers liggen wel.
Hier ook wat gegeten want het was inmiddels 17:30 uur geworden dus we lusten wel wat.
Hierna terug gelopen via Exalibur een soort van sprookjes kasteel wat nu nog beter uitkwam want het was inmiddels ook donker geworden. Nu komt Las Vegas ook echt weer tot leven en komen de bekende lichtreclames ook weer goed over.
Langs hotel New York-Neww York lopend zie je zo af en toe de achtbaan lopen die dwars door dit complex loopt, wat zijn het toch aparte ingenieurs hier in Vegas, wie verzint nu zou iets!!
Verder lopend kwamen we uit bij hotel Bellagio met een meer er voor waar we een schitterende fonteinenshow kregen voorgeschoteld. We hadden hem overdag ook al gezien maar nu was het toch nog mooier. Inmiddels hadden we toch weer aardig wat Myls gelopen zoveel zelfs dat Loes zich letterlijk en figuurlijk de platen op de voeten heeft staan. (Ff pleister gekocht en weer doorrrrr) ik ben vast wel dingen vergeten op te schrijven zoveel indrukken, niet normaal meer.
Uiteindelijk zijn we voor het laatste stuk vanaf The Lingo weer met de bus naar Stratosphere gegaan en daar een groot glas bier in een gezellige bar met wat bleek een geweldige liveband. Hier hebben we een kleine drie kwartier van zitten genieten en toen, zie het begin van deze aflevering.

26 september

Loes is begonnen met de koffers te reorganiseren voor de terugreis want die zit er toch ook aan te komen, helaas.
Ik schijf ondertussen denk ik zo'n beetje het laatste stukje voor ons dagboek want vandaag is het echt kalmaan doen. Zo ffe ontbijten en dan even lekker zwemmen in het zwembad op de 8e verdieping van ons hotel. Daarna nog wat laatste plaatjes schieten op het dak en dan bijtijds gaan slapen want morgen ochtend om 02:00 uur opstaan!! We moeten de auto gaan inleveren en 2 uur Vantevoren inchecken en gaan als alles mee zit om 6:00 verrekken vanaf Vegas!
Wat een heerlijke vakantie hebben wij beleefd in een woord GEWELDIG!!!!!

• 15 Juni 2015 - 09:09

Ad en Loes,
    Leuk dat jullie ons op deze manier op de hoogte van jullie reis willen houden.
    Gaan het zeker volgen.
    Groet, Rein en Lyda

• 30 Juli 2015 - 22:14

Ellen:

Dat ziet er nu al geweldig uit! Hebben jullie een grote koffer? Kan ik mee?! Flauw grapje, maar ik zou best willen, er komen weer veel flash backs op!
    Ik/ wij gaan jullie zeker volgen!
    Geniet van alle voorpret!
    Groetjes, ook van Matthijs, El

• 31 Juli 2015 - 13:53

Wat een reis.
    Veel te zien en te doen.
    Het uitrusten komt na de reis want dit is geen vakantie maar een ontdekkingsreis.

We volgen jullie op de voet.

Groet, Rein en Lyda

• 22 Augustus 2015 - 09:17

Hoi Ad en Loes,

Dat ziet er geweldig uit, wat een reis! Geweldig. Wel leuk dat we op deze manier mee kunnen liften, toch eens in de VS geweest

• 25 Augustus 2015 - 17:31

Wouter :

Hoooooi loes en ad!

Heeeel veeel plezier en een veilige reis! Geniet ervan en kom wel weer veilig thuis! Nogmaals genietse en groetjes van iedereen!

Groetjes wouter

• 01 September 2015 - 16:33

Nog 5 nachtjes.......

• 05 September 2015 - 11:37

Rein & Lyda:

Ad en Loes, Het gaat nu echt beginnen. Er is nog ruimte in de (nieuwe) koffers voor .........
    Geniet ervan, wij volgen jullie met gezonde spanning.

• 06 September 2015 - 20:26

Marja:

Heel veel plezier gewenst op de fantastische reis

• 07 September 2015 - 10:21

Berry En Ella:

Hallo luitjes.
    Volgens Teletekst zijn jullie lekker op tijd vertrokken.
    Hopelijk nu kunnen uitrusten van de reis en vandaag lekker op pad.

• 07 September 2015 - 16:55

Marja:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in de USA.

• 07 September 2015 - 18:06

Ellen:

Goed te lezen dat jullie in Amerika zijn! Na een goede vlucht! Dit is de 3e keer dat ik probeer te reageren en inmiddels denk ik dat jullie wakker zijn! Lekker ontbijt met pancakes en zwarte bessen? Lieverds, ga er - rustig aan beginnend - onwijs van genieten! Liefs ook van Matthijs, El

• 07 September 2015 - 18:50

Andries, Karin, Wouter En Sander :

Hoi Loes en Ad, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van deze indrukwekkende reis. Groetjes van ons allemaal.

• 08 September 2015 - 09:16

De kop is er af! Echte toeristen en Niet alleen

• 08 September 2015 - 09:21

Vervolg!
    Nog wat problemen met het schrijven van de reactie

• 08 September 2015 - 09:25

Vervolg.......??!
    Vermoedelijk kan/mag ik geen emoticons gebruiken en gooit hij dan de tekst weg (-:! Ik wilde schrijven dat wij een beetje "meelopen" over de Wharf en zo weer even terug zijn in Amerika! Helemaal leuk. Kijken uit naar het vervolg.
    Wij nu wakker en jullie op één oor. Tot morgen! Kus, E&M

• 08 September 2015 - 12:39

Rein & Lyda:

Ad en Loes,
    Ik maak het nu eens van de andere kant mee, hoe het is om een reis op deze manier mee te beleven.
    Leuk om de belevenissen zo mee te maken.
    Zoals andere meelezers schrijven, als je er al eens geweest bent dan kan je in gedachten de zaken voor je halen en weet je ongeveer wat jullie zien en meemaken.
    We zien nu al uit naar de andere dagen.
    Er komt nog genoeg.....
    Dat de site geen gekke dingen zoals emoticons aankan daar komen we allemaal achter.
    Maar dat mag de pret niet drukken :)
    Groet.

• 08 September 2015 - 22:33

Hay there

• 08 September 2015 - 22:40

Hilde:

En toen was de rest van mijn tekst, oeps, verdwenen;( raar maar waar en helemaal niets vergeleken bij jullie dag. Vast een hoop gezien vanaf de hop on hop off Tour door San Francisco. En- voor de thuisblijvers- veel foto's en filmpjes gemaakt. Kan niet wachten tot jullie de USA show vertonen

• 08 September 2015 - 22:44

Hilde:

En ook nu weer een deel verdwenen van mijn reactie. Ach ja, zo blijf je lekker bezig! Eigenlijk ook helemaal niet spannend, geniet lekker verder en droom vannacht over deze dag en alles wat jullie nog tegoed hebben. Dikke kus, Hilde

• 09 September 2015 - 08:32

Ellen:

Leuk hoor jullie ontbijtshow! We kijken er nu al naar uit.... Terwijl wij aan ons standaard grapefruit en yoghurt met of zonder fruit zitten! Het doet me denken aan de Olympische Zomerspelen in Los Angeles in 1984! Nu leuker omdat het Jullie verhaal is! Ga zo door, ....... SAN Francisco was leuk en een mooie start om nu op eigen "benen" verder te gaan. SUCCES, spannend, maar jullie zullen zien dat het snel went om je eigen pad te kiezen zonder rails!
    Tot morgen, liefs M&E

• 09 September 2015 - 16:47

Ellen:

Goedemorgen lieverds, dit is pas echt avontuur. Met de Caddy of wat voor auto ook toeren door de USA. Even spannend, maar na de trams, metro's en wat nog meer voor voertuigen is dit appeltje, eitje. Muziekje erbij en gaan! Ben heel benieuwd om het vervolg te lezen. Kus, Hil

• 10 September 2015 - 08:42

Ellen:

Goede morgen dat is het échte werk hè, hoewel jullie natuurlijk San Francisco ook niet hadden willen missen! Wat een feest hè zo toeren over de Amerikaanse wegen, d.w.z. als je de grote stad achter je hebt gelaten, want daar is het vooral wennen aan de automaat (neuzen tegen de voorruit!!-:). Zijn jullie via de Golden Gate bridge SF uitgereden?
    Want jammer dat de natuur zo moet lijden onder de droogte/warmte zeker met branden als gevolg. Geniet maar van alles wat over is! Heerlijk om er twee dagen te kunnen zijn. Nu wandelen?
    Wij genieten van nog een paar dagen nazomer die ons voorspeld is!
    Lieverds geniet en tot het volgende verslag. We kijken er alweer naar uit.

• 11 September 2015 - 09:21

Ellen:

Zo genieters van het goede leven! Was ook weer een bijzondere dag hè? bekeken vanaf de wandelschoenen ziet de wereld er toch anders uit! Wat jammer dat jullie de reuze bomen niet kunnen zien want daar staat Yosemite toch wel om bekend. Hebben jullie The Bridal Veil (waterval) wél gezien? of is dat ook in het nu afgesloten gedeelte?
    Houdt het lopen er wél in met al dat lekkere eten (sprak moeder Poeh vanuit haar bedje (even geveld met een lekker griepje-:)! Gelukkige vér bij jullie vandaan.
    Tot morgen maar weer. Benieuwd of jullie goed gereden zijn met Ad als kaartlezer! Geen TomTom in de auto? Dat is weer ouderwets kaartlezen! Gaat lukken!

• 11 September 2015 - 18:36

Goodmorning America,
    Lekker geslapen en een nieuwe roerganger?! Ook weer leuk, op naar de volgende hotspot in jullie vakantieroute. Spannend om morgen te lezen wat er vandaag weer allemaal voorbij gekomen is. Raar idee nog steeds, dat het hier al half zeven in de avond is en jullie dag net begonnen is. Geniet ervan , kus, Hil

• 12 September 2015 - 09:38

Ellen:

Zo avonturiers! Het moet niet gekker worden....... branden, van het gebaande/geplande pad af en dan ook nog een beer.......! Straks gaan jullie ook nog goud zoeken!!!!
    Alle gekheid op een stokje.... wat is het leuk hè en wat adrenaline kan zo nu en dan ook geen kwaad! Super Ad dat we zo met jullie mee delen in jullie reis. Ik heb het idee dat jullie al véél langer onderweg zijn en het is nog niet eens een week.
    We kijken uit naar de foto's en film! Nu al!
    Tot morgen!

• 12 September 2015 - 09:51

Hilde:

Wat een spanning en sensatie op één dag! Hiermee is alweer bewezen, wanneer je door de wereld trek heb je altijd wat te beleven.
    Ik zag de foto van the fire brigade, WAT een grote bak zeg maar wel mooi. Droom lekker van de beer, hij staat vast nog ergens op de video. Morgen weer verder avonturieren. Daaaag!

• 14 September 2015 - 08:16

Ellen :

Good morning reizigers,
    Wat een mooi verslag weer! Leuk hè die afwisseling van het stedelijke ( reuze winkels waar echt álles te koop is) naar de wisselvalligheden en onvoorspelbaarheid van de natuur.
    Dat laatste is niet altijd leuk want je rekent toch op het mooie plaatje. Zo gaan wij nu heeeel hard duimen dat de bosbranden wat gaan minderen! Het ziet er niet goed uit, maar hopelijk kunnen jullie er omheen of ligt het nèt niet op jullie pad. We hoorden net op de radio dat de noodtoestand over Zuid Californië is uitgeroepen! Oh jongens we hopen zo dat jullie er geen last van hebben!!!! Geniet maar lekker van álles wat nog mooi is!

• 14 September 2015 - 12:18

Ellen:

Nog even een aanvulling aan bovenstaand berichtje: net naar NOS journaal (12.00 uur) gekeken en daar gaf men beelden van de branden in California. In tegenstelling tot het bericht van vanochtend geeft men nu aan dat de branden voornamelijk ten Noorden en Noord Oosten van SAN Francisco zijn. Zoals jullie ook al in het verslag aangaven maakt men zich behalve. om woningen met de inwoners uiteraard en bedrijven ook zorgen over de eeuwenoude sequoia's! Het is niet alleen nu natuurlijk, er heeft in de afgelopen eeuwen vaak brand gewoed, maar het is toch altijd beangstigender als je zo dichtbij bent!

Het is voor nu wel even prettig om te weten dat jullie in eerste instantie om de Zuid rijden. Ik weet niet via welke weg jullie naar Las Vegas gaan, maar dat is nú nog niet, dacht ik.
    Geniet maar lekker van alles wat te zien is en laat jullie ouwe sis maar even voor wat het is!
    Daaaag, kus, El

• 14 September 2015 - 15:17

Berry:

Jongens, wat hebben jullie al veel gezien en nog zoveel dingen nog te zien.
    We genieten van jullie verhalen en gaan on gedachten met jullie mee.
    Net als Ellen maakten we ons al zorgen om al die bosbranden in Californië! Hopelijk blijft meer last dan je tot op heden hebt gehad, jullie bespaard.
    Blijf vooral genieten en ook schrijven!
    Groet, Ber en El

• 16 September 2015 - 11:05

Hoi, hoi,

Zeer benieuwd naar alle foto's en filmbeelden die er inmiddels zijn, zal ik maar vast een dag blokken om alles te kunnen bekijken? Ha, ha.

ik wilde even kijken wat jullie doel is voor vandaag, maar de uitgestippelde route is niet meer zichtbaar. Geen enkel probleem natuurlijk, des te groter is de verrassing van het verhaal van de dag. Voor een ritje over de Amerikaanse wegen draaien jullie je hand niet meer om hè? Hopelijk niet te veel regen onderweg hoe goed het ook is voor de omgeving. In Nederland is het (even?) herfst, heel vervelend.
    Rijd voorzichtig, morgenochtend lees ik weer waar jullie zijn.

Dikke kus, Hil

• 16 September 2015 - 13:28

Marja:

Aan jullie verslag te lezen hebben jullie het prima naar je zin..
    Veel film en foto,s dus straks thuis weer lekker nagenieten.
    Erg leuk om de reisverslagen te lezen.
    Veel plezier en groetjes uit een nat en koud Nederland

• 16 September 2015 - 17:35

Astrid:

Goodmorning. Spuit elf sluit zich aan bij jullie reisverslag. Heb vandaag van Ad de link gekregen en ben verslaafd geraakt aan jullie dagelijkse updates. Super om te lezen en gelukkig nog 1.5 weken te gaan.

• 17 September 2015 - 09:56

Ellen:

Zo, was ff een paar dagen met iets anders bezig (Matthijs op stap golfen met de mannen en Hil in Zeist om met haar o.a. naar Ikea een keuken te gaan bestellen, maar dat zal ze jullie zelf wel allemaal vertellen). Uiteraard wél jullie reisverslagen gelezen! Dat willen we niet missen.
    Het is wél heel afwisselend wat jullie doen. Erg leuk. Wilde natuur, dan stappen in
    Los Angeles en Hollywood om dan weer bij te komen in een heerlijk chic resort. Zag gisteravond een plaatje op de app, nou daar kun je wel even zijn. Kwam goed uit dat jullie een kort ritje erheen hadden én daarmee ook goed konden bijkomen om de lange dag van vandaag aan te gaan. Het zal wel een lange afstand zijn, maar de buitenwegen zijn meestal rustiger als je eenmaal uit de grote stadomgeving bent. Gaat lukken, het is meer lastig dat je mijlen moet maken en niet steeds kunt stoppen om te kieken en/of filmen.

Ik las dat Hil al een dia-dag (!) wil blokken! Geef maar aan!

Nog lekker ver weg, want jullie hebben nog wat voor de boeg. Ga lekker verder met genieten en tot morgen!

• 17 September 2015 - 22:29

Ellen:

Nog even een nabrandertje n.a.v. jullie verslag van gisteren!
    Ik heb nog eens even opgezocht waar Laughlin ligt en dat is zo'n beetje halverwege op weg naar de Grand Canyon vanuit Hollywood, als ik het goed heb, ten ZO van Las Vegas. Wat een afstanden zijn het hè? Dat was vandaag inderdaad doorpezen!
    Wat ik ook zag is dat er een outlet in Laughlin is. Als jullie tijd hebben is dat wel de moeite waard om naar toe te gaan. Matthijs heeft daar destijds voor een prikkie Ralph Lauren overhemden, polo's "gescoord". Je kunt er ook heel goed (wandel/berg)schoenen tegen bulkprijzen kopen. Als je weet welk merk je goed bevalt en als je het nodig hebt uiteraard. Het kwam Matthijs destijds goed uit omdat hij in New York de zool van zijn schoen verloor en kauwgom en een touwtje eromheen niet echt meer voldoende was om te gaan wandelen -:)! Maar wat vooral leuk is, is dat zo'n "outletdorp" er in Nederland (Almere, Roermond) nét zo uit ziet. Misschien iets meer winkels, maar de opzet is echt net zo. Je hebt er wel even wat tijd voor nodig en ik weet niet of jullie hier in de omgeving ook meer dan één nacht zijn.
    Wij gaan hier alweer naar bed en jullie dag is halfway! Reis veilig en geniet! Liefs, E&M

• 18 September 2015 - 09:47

Ellen:

Wat is het toch leuk om internet te hebben! We volgen jullie letterlijk op de voet en kunnen zelfs vooruit kijken! The Red Feather Lodge ( ja jullie komen in Indianenland!) heeft een video op de website zodat we bij het ontbijt even voor jullie hebben gekeken of je daar wel kon verblijven. Nou...... het is goed te doen hoor-:). Loes, je kunt er zelfs je wasje doen!!! Helemaal top dat het zo dicht bij een ingang van The Grand Canyon ligt!
    Maar...... er blijft ook heel veel onder jullie pet en in jullie camera's waar we (hopelijk) op een later moment van kunnen gaan genieten!
    Lieverds genieten jullie nu nog heerlijk live, want er is nog heeeeel veel te zien! Blijf schrijven en we reizen mee.

• 20 September 2015 - 15:29

Astrid:

En de foto teller staat op ruim duizend??? Weet je nog Loes dat je zei dat jullie het "rustig" aan zouden doen met fotografen? Maar beter wissen dan iets missen. Ik geniet van jullie belevenissen en eetfestijnen. Willen jullie straks in Las Vegas 5 $ voor mij inzetten om mijn .... aan te vullen? Ik heb het gevoel dat jullie veel geluk brengen voor mij als bankzitter. Groetjes As

• 20 September 2015 - 16:33

Hilde:

Goedemorgen alweer, na de tip van Ellen ben ik op internet in een virtuele papillon helicopter gestapt en heb een stukje boven de Grand Canyon gevlogen! Dat was al indrukwekkend, laat staan in het echt. Wow! Lekker voor jullie om een paar dagen in hetzelfde hotel te zitten en de tijd te hebben om al jullie indrukken een plaatsje te geven in je hoofd. Dat je daarbij ook nog aan het kleurenschema kan werken Loes is extra prettig. Ik ben wel benieuwd of jullie het volhouden om een dag "niets" te doen, volgens mij heeft geen van tweeën echt zitvlees, ha, ha! Trouwens ik heb nu de smaak van meekijken via de webcam te pakken, ik zag nog geen beweging bij het zwembad, maar het is nog vroeg bij jullie! Daaaaag, tot de volgende keer.

• 21 September 2015 - 06:45

Hilde:

HEEL HARTELIJK GEFELICITEERD MET JULLIE ZILVEREN HUWELIJKSDAG, HIEP HIEP HOERA !!!!! Dikke kus wn een heel gezellige dag.

• 21 September 2015 - 12:18

Andries, Karin, Wouter En Sander:

Hoi Loes en Ad,
    Van harte gefelictiteerd met jullie 25 jarig huwelijk. Heel veel plezier vandaag! Het is wel een belevenis deze vakantie voor jullie! Het lijkt wel alsof jullie een maand weg zijn en al zoveel hebben gezien! Geniet nog van de laatste vakantieweek. Groetjes van Andries, Karin, Wouter en Sander.

• 21 September 2015 - 14:37

Ad en Loes,
    Dat we dit op zo een afstand mee mogen maken.

Van harte en doe er nog een aantal jaar bij.

We genieten van je reisdagboek.

Groet.

• 23 September 2015 - 22:14

Ha lieve mensen,
    Het heeft even geduurd voordat we weer in de lucht komen, maar dat komt ook omdat we geappt hebben en dan komt e.e.a. ook als mosterd na de maaltijd! Gisteren heb ik wel gekeken op de website van jullie hotel bij Bryce en dat ziet er zó herkenbaar uit. Alle herinneringen kwamen weer boven, zeker het hele verhaal rond de indianen. Je schreef al dat jullie op weg naar dit hotel weer heel andere landschappen zagen en dat is het zeker als je de voorlopers van Bryce bedoelde. Dat is een heel bijzonder park hė? Je kijkt je ogen uit en het is maar goed dat je een nieuwe kaart in je camera hebt! want ook al is het nog maar 1 week (!!) je komt nu nog zoveel moois tegen dat je nog wel een record aantal foto's zult gaan maken. Wis ook Las Vegas niet uit!!!

Wij waren vandaag een dagje in Amsterdam en hadden het idee ook in Amerika te zijn. Heel veel Amerikanen en noem maar op welke nationaliteit je denkt te zien of horen! We zijn naar De Hermitage geweest en wilden daarna naar het Van Goghmuseum, maar daar was de koning en/of koningin al (!) om - denk ik - de nieuwe tentoonstelling met Münch/Van Gogh te openen (waren we even vergeten!) en bovendien stond er een superlange rij buiten, zodat we dat maar voor een andere keer bewaren! Wél nog even naar het Rijksmuseum gegaan ( voordeel van Museumjaarkaarten dat je even binnenwipt) en een stukje van de basis collectie "gedaan".

Na een kaasfondue zijn we weer op de trein gestapt en nu wel weer zover dat we naar bed kunnen! Morgen Baarn en dan schuiven we alweer richting weekend! Pensionado's in volle swung!

Lieverds, geniet nog heerlijk door! We lezen het vervolg morgenochtend weer bij het ontbijt!

• 26 September 2015 - 08:56

Ellen:

Zo wereldburgers, wat een belevenissen weer. Na al het natuurgeweld dan nu weer het stadse leven. Ini Las Vegas krijg je het wel in veelvoud! Ad, je weet ons wel in spanning te houden met je dreigende avontuur van neerstorten aan een stalen kabel!!!!??! Leuk hoor om in zo'n hotel terecht te komen en dan op de 19e van 107 etages! In jullie appje vonden we 19 al best hoog, maar nu zitten jullie bijna met de billen op de stoep -:)!
    Wat zijn ze goed in die hoge hotels hè en dan zeker in het ómbouwen tot enorme bouwwerken waarvan de "voorportalen" allemaal gokhallen zijn! Wij hebben er heel veel gezien omdat Fem (destijds 18) de fiches "spaarde"??!! in zo'n grote fichesbeker-:)! Je kijkt je ogen uit. Wij kunnen ons goed voorstellen dat je niet alleen kapot bent van de lange wandeling, maar vooral in combinatie met alle indrukken. Je weet niet waar je het eerst moet kijken!
    Geniet nog even door, want Holland nadert wel met easse schreden! Gelukkig hebben jullie nog even tijdvoordeel!!

• 26 September 2015 - 10:57

Astrid:

Hallo buurtjes. Even een reactie op jullie reisavonturen. Ik heb ervan genoten. Loes en ik kunnen straks uitgebreid kletsen tijdens onze wandelingen. Het is dan net of ik het ook beleefd heb. Ik heb goed weer besteld als jullie thuis komen en het ziet er naar uit dat dit ook zo zal zijn. Vanochtend voor het eerst in weken buiten koffie gedronken. Goede reis naar huis en tot spreeks. Groetjes Astrid

• 26 September 2015 - 21:50

Hilde:

Hoi, hoi, wat een diversiteit aan hotels hebben jullie beschreven zoals het Luxorhotel in de vorm van een pyramide en een hele Italiaanse wijk. Vegas zal een heel kleurenpalet bieden op de foto's. Heel begrijpelijk dat jullie vandaag rustig aandoen, morgen heel vroeg op voor de terugreis. Ik zag dat het nu een graad op 34 is, lekker om in en om het zwembad te blijven. Alvast een heel goede, voorspoedige reis terug naar Nederland. Gelukkig is de weersvoorspelling voor volgende week zonnig, de temperatuur is de helft van wat jullie de laatste weken gewend waren.
    Heel veel liefs, Hil